ویزای توریستی اتریش بدون شک یک واژه جذاب است؛ علاوه بر سفر توریستی، تحصیل و اقامت در این کشور نیز بسیار پر متقاضی است. این کشور دارای هنر، بناهای تاریخی، موسیقی، فلسفه و جاذبه‌های گردشگری فوق العاده ای است. 

اتریش در مرکز اروپا و در مجاورت آلمان، جمهوری چک، ایتالیا و سوئیس قرار دارد. با توجه به عضویت اتریش در پیمان شینگن و قوانین و مقررات مشابه بین کشورهای عضو، برای سفر به اتریش باید ویزای توریستی شینگن را اخذ کنید.

 این ویزا به شخص دارنده اجازه می‌دهد تا حداکثر ۳ ماه در کشورهای عضو پیمان شینگن حضور داشته باشد. ویزای توریستی شینگن دارای دو نوع سینگل و مولتی است.

 نوع سینگل فقط اجازه یک بار ورود به حوزه شینگن را به شخص دارنده ویزا می‌دهد، اما نوع مولتی هیچ محدودیتی در تعداد ورود و خروج ندارد. اتریش عضو اتحادیه اروپا و معاهده شینگن است. برای درخواست ویزا یا اقامت، باید حتماً از طریق مراجع منطقه وقت ملاقات را تعیین کنید.

دیدن فهرست مطالب

فرم ارزیابی مهاجرت به اتریش

این فیلد را خالی بگذارید

شما می تونید خلاصه و مفید درباره ویزای توریستی اتریش بشنوید

شرایط اخذ ویزای اتریش

اارائه تاریخچه سفری: ارائه تاریخچه سفری قابل قبول به افسران ویزای اتریش، نشان می‌دهد که شما یک توریست هستید و قبل از ورود به اتریش، از دیگر کشورها نیز بازدید کرده اید. همچنین، این تاریخچه سفری نشان می‌دهد که پس از گذراندن مدت زمانی در اتریش، به کشور محل اقامت خود بازگشت کرده اید.

گردش حساب ۳ ماه اخیر متقاضی: معیار افسران ویزا برای گردش حساب در سه ماه گذشته، تعداد تراکنشات متقاضی است البته مبالغ ورودی و خروجی به حساب نیز مهم است اما از اهمیت کمتری برخوردار است. دریافت گردش حساب از متقاضی به منظور بررسی مراودات مالی ایشان است.

تمکن مالی: تمکن مالی مبلغی میانگین هزینه یک سال زندگی شما در کشور این کشور بعلاوه بیمه می‌باشد که باید یک ماه در حساب شما باشد و سند آن را از بانک دریافت کرده و به سفارت ارائه دهید؛ این مبلغ در حال حاضر معادل 14400 یورو می‌باشد.

نامه اشتغال به کار و سابقه بیمه تامین اجتماعی: گواهی اشتغال به کار و سابقه بیمه تامین اجتماعی، به منظور تضمین بازگشت متقاضی به کشور محل اقامت خود، صادر می‌شود.

ارائه دعوت نامه: داشتن دعوتنامه شانس اخذ ویزای اتریش را بسیار بالا می‌برد. این دعوت‌نامه ممکن است توسط یک دوست، اعضای خانواده یا یک شرکت ارسال شود. ضرورت دارد که مدت اقامت درخواست کننده در متن دعوت‌نامه ذکر شود.

VFS Global چیست ؟ آدرس سایت و لوکیشن

VFS Global شریک سفارت اتریش است و مراحلی مانند انگشت نگاری و ارائه مدارک در آنجا انجام می‌شود و تایید آن‌ها چیزی حدود ۲ هفته معمولا طول می‌کشد. البته باید بدانید که در تصمیمات نهایی توسط سفارت اتریش اخذ می‌شود و VFS Global و کارمندانش نقشی در تصمیم گیری ندارند.

برای تنظیم قرار ملاقات باید به وبسایت رسمی وی-اف-اس گلوبال (https://visa.vfsglobal.com/irn/fa/aut) مراجعه کنید و جهت تنظیم نهایی وقت قرار ملاقات ۹۹۹.۹۹۹ هزار تومان پرداخت کنید. در ادامه برای حضور در این دفتر می‌توانید به لوکیشن زیر مراجعه کنید.

مدارک ویزای توریستی اتریش

برای مهاجرت اتریش، مدارک باید توسط دارالترجمه رسمی به زبان آلمانی ترجمه شوند. توجه کنید که مدارک ویزای اتریش دقیقاً بررسی می‌شوند و حتماً باید گردش حساب و توان مالی شما تطبیق داشته باشد.

لیست مدارک ویزای شینگن اتریش به شرح زیر است:

  • فرم درخواست ویزای اتریش
  • گذرنامه فعلی متقاضی به همراه کلیه گذرنامه های قبلی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • اصل و ترجمه کلیه اسناد ملکی
  • اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی
  • نامه اشتغال به کار
  • گواهی اشتغال به تحصیل
  • ارائه دعوت نامه (در صورت وجود)
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • واچر هتل

مدت زمان اقامت ویزای توریستی اتریش

کسانی که برای اهداف کوتاه مدتی مانند دیدار از خانواده، یا توریستی قصد سفر به اتریش را دارند، می توانند با دریافت ویزای توریستی اتریش، در بازه ۱۸۰ روز و به مدت ۹۰ روز در این کشور اقامت کنند. 

ویزای توریستی اتریش می تواند به صورت یک بار ورود یا چندبار ورود صادر شود. لازم به ذکر است که ایرانیان تنها می توانند ویزای یک بار ورود دریافت کنند و مدت اقامت بسته به اهداف شخص متفاوت است و می تواند بین ۷ تا ۱۴ روز باشد.

هزینه ویزای توریستی اتریش

در مؤسسه های مهاجرتی مختلف، هزینه درخواست ویزای توریستی اتریش متفاوت است. این هزینه ها تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند کیفیت ارائه خدمات، تنوع در خدمات قابل ارائه و دیگر موارد قرار می گیرند.

 در مؤسسه گام اول ، همواره تأکید بر ارائه خدمات با کیفیت ترین و قیمت منصفانه ترین ممکن است. همچنین تمامی خدمات مشاوره ما به صورت کاملا رایگان ارائه می‌گردد.

ویزای توریستی اتریش

شرایط تمدید ویزای توریستی اتریش

با توجه به قوانین اتریش، ویزای توریستی اتریش قابلیت تمدید ندارد و فرد درخواست دهنده باید قبل از ارسال درخواست ویزا، مدت اقامت خود در اتریش را مشخص کند.

 بهتر است از ابتدا در هنگام درخواست، به زمان مورد نیاز برای حضور در اتریش دقت کنید و سپس درخواست ویزای خود را ارسال کنید. اگر نیاز به مدت زمان بیشتری در اتریش دارید، باید تمامی مراحل را از ابتدا طی کنید و شرایط اخذ ویزا را رعایت کنید.

 با این حال، حداکثر زمان اجازه اقامت با ویزای توریستی تا ۹۰ روز است و هیچ فردی نمی تواند بیش از این مدت در اتریش اقامت کند. بنابراین، برای افرادی که درخواست ویزای کمتر از ۹۰ روز داده اند، در صورت صلاح دید اداره مهاجرت اتریش، می تواند تمدید تا حداکثر ۹۰ روز را صادر کند.

سیاست های ویزای توریستی اتریش

اخذ ویزا برای سفر به اتریش برای متقاضیان بستگی به ملیت آنها دارد. متقاضیان از 90 کشور می‌توانند بدون ویزا به اتریش سفر کنند. اما افرادی که از خارج حوزه شنگن هستند، باید از طریق سامانه آنلاین ETIAS برای ثبت نام و اخذ ویزای توریستی شنگن اقدام کنند. 

سیاست مهاجرتی اتریش همچنین متعهد به معاهده شنگن است و با سایر کشورهای عضو معاهده شینگن قوانین مشابهی دارد. به طور کل سیاست ویزای اتریش بستگی به ملیت، دلیل ورود و مدت اقامت در اتریش دارد.

تمدید ویزای توریستی اتریش

شما باید بدانید که امکان تمدید ویزای توریستی کشور اتریش برای شما وجود دارد، در صورتی که اعتبار ویزای شما به پایان رسیده و هنوز نیاز به اقامت در اتریش دارید. شما می توانید برای تمدید اعتبار ویزای خود اقدام کنید، اما باید به یاد داشته باشید که تمدید ویزای توریستی بسیار دشوار است.

مجوز ورود و خروج یکباره به اتریش، که به عنوان ویزای شینگن نیز شناخته می شود، یک ویزای توریستی است. در صورت تمایل به تمدید این ویزا، باید به کشور مبدأ خود بازگردید و از آنجا درخواست تمدید ویزا را نمایید.

تمدید ویزای توریستی اتریش معمولاً مورد قبول واقع نمی‌شود مگر اینکه یک دلیل خاص و قانع کننده پشت آن باشد. برخی از دلایل قانع کننده از نظر اداره مهاجرتی اتریش به شرح زیر است:

  • وفات یا عروسی خارج از برنامه یکی از اعضای خانواده یا دوستان
  • کمک های بشر دوستانه برای کمک های مالی، پزشکی یا احساسی به شخصی
  • وقایع غیر قابل پیش‌بینی مانند یک حادثه یا مسائل سیاسی خاص
  • ورود دیرتر از صدور ویزا به اتریش

لازم به ذکر است که اگر تمایل دارید بیش از 90 روز در اتریش اقامت کنید، بهتر است درخواست ویزای نوع D را ارائه دهید تا نیازی به تمدید ویزای توریستی نباشد. ویزای نوع D اتریش به شما اجازه می‌دهد تا 6 ماه در این کشور اقامت کنید و معتبریت آن نیز بین یک تا پنج سال است. شرایط و مراحل دریافت ویزای نوع D تقریباً با ویزای توریستی مشابه است.

خیر. برای گرفتن این ویزا باید حتما از طریق مرکز وی‌اف‌اس گلوبال وقت ملاقات تعیین کنید.

مدت زمان رسیدگی به درخواست‌ها معمولا بین ۲ الی ۳ هفته است. هزینه درخواست ویزای اتریش را باید چگونه پرداخت کرد؟ این هزینه باید به صورت حضوری و در محل کارگزاری پرداخت شود. پرداخت این هزینه به صورت نقدی و به ارز یورو انجام می‌شود.

بله حتی در صورت داشتن دعوتنامه امکان ریجکتی ویزای توریستی وجود دارد.

با ویزای توریستی این کشور تا زمانی که ویزای شما معتبر است، می توانید از هر کشوری در منطقه شنگن دیدن کنید.

ویزای توریستی شینگن تا حداکثر 90 روز در یک دوره 180 روزه معتبر است.

تمکن مالی هزینه یک سال زندگی معمولی در اتریش است که در سال 2023 رقمی معادل 14400 یورو محاسبه شده است.