مهاجرت و زندگی در خارج از کشور یک انتخاب پیچیده است که افراد زیادی به آن علاقه دارند و شاید دانستن هزینه‌ های زندگی در خارج از کشور کمک بزرگی در جهت تصمیم گیری محسوب شود.

اکثر افراد به دلایل تحصیلی یا کاری تصمیم به مهاجرت می‌گیرند تا بتوانند در هر زمینه ای خود را ارتقا بدهند. در این مقاله، ما قصد داریم به طور جامع و کامل درباره زندگی در خارج از کشور، هزینه‌های زندگی در خارج و سوالاتی که ممکن است در ذهن شما پیش بیاید، پاسخ بدهیم در نتیجه حتی اگر قصد دارید به یک سفر توریستی بروید نیز پیشنهاد می‌کنم تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

همچنین گام اول به شما این امکان را می‌دهد تا اگر در هر زمینه مهاجرتی سوالی ذهتان را درگیر کرده بوده از مشاوره رایگان متخصصین امر مهاجرت بهره‌مند شوید.

شما می تونید خلاصه و مفید درباره هزینه های زندگی در خارج از کشور بشنوید

 

 

دیدن فهرست مطالب

بهترین کشورها برای زندگی در خارج ازکشور

اولین کشوری که به شما معرفی می‌کنیم کانادا است. کنادا سالیانه میزبان مهاجرین بسیار زیادی است درنتیجه هر روز برای سهولت در کار مهاجرین تلا بیشتری می‌کنند این کشور از نظر مساحت جزو بزرگترین کشورهای دنیاست و لی از تراکم جمعیت کمی برخوردار است. 

 اگر قصد اخذ ویزای توریستی کانادا، ویزای تحصیلی کانادا و یا حتی ورود به روش کاری یا سرمایه گذاری به این کشور را دارید، موسسه گام اول می‌تواند به صورت رایگان از وکیل اداره مهاجرت کانادا برای شما وقت مشاوره بگیرد.

هزینه‌ های زندگی در کانادا و مقایسه با حقوق آن

دومین کشور این لیست آلمان است، آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا محسوب می‌شود در نتیجه متقاضیان بسیاری برای مهاجرت و ورود به بازار سرمایه ‌گذاری این کشور وجود دارد. این کشور جزو اتحادیه شنگن است و حتی ویزای توریستی آن نیز می‌تواند یک دریچه برای ورود به سایر کشورهای اروپایی باشد.

موسسه گام اول نمایندگی بسیاری از دانشگاه‌های آلمان است در نتیجه اگر قصد اخذ ویزای تحصیلی آلمان و یا اخذ ویزای توریستی این کشور را دارید می‌توانید با مشاورین ما تماس حاصل کنید.

هزینه‌ های زندگی در آلمان و مقایسه با حقوق آن

کشور بعدی که قصد معرفی آن را داریم، کشور اتریش است. اتریش یکی دیگر از کشورهای عضو شنگن است و البته یک اسم بسیار جذاب برای برای کسانی است که قصد تحصیل دارند.

ویزای تحصیلی اتریش یکی از پرمخاطب‌ترین انواع ویزای ورودی این کشور است که شاید وجود دانشگاه‌های رنک دنیا و دانشگاه‌های دولتی رایگان در این کشور جزو اصلی‌ترین دلایل آن باشد.

هزینه های زندگی در اتریش و مقایسه با حقوق آن

کشور بعدی کشور انگلستان است، انگلستان یکی دیگر از کشورهای محبوب اروپایی است که چه در زمینه ویزای تحصیلی و چه در زمینه ویزای توریستی بسیار پرمهاجر است.

هزینه های زندگی در انگلستان و مقایسه با حقوق آن

ارزانترین کشورها برای زندگی در خارج ازکشور

یکی از موضوعات مهمی که حتماً قبل از مهاجرت باید مورد بررسی قرار گیرد، هزینه های زندگی در خارج از کشور است. خوشبختانه امروز کشورهایی وجود دارند که با هزینه‌های کمتری می‌توانند شرایط را برای مهاجرت شما فراهم کنند.

در این قسمت قصد داریم تا برخی از کشورهای ارزان‌تر برای یک زندگی متوسط را معرفی کنیم. البته باید توجه داشت که کشورهایی که در هزینه به صرفه محسوب می‌شوند الزماً نمی‌توانند کشورهایی باشند که از بهترین سطح رفاهی نیز برخوردار هستند.

در این بین، کشورهایی مانند چین، تایوان، اندونزی و مالزی جزو کشورهایی هستند که با هزینه کم می‌توانید زندگی قابل قبولی در آن‌ها داشته باشید. همچنین، اگر به اروپا علاقه دارید، اسپانیا، پرتغال و یونان نیز می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند.

حقوق و درآمد در خارج از کشور

در کنار دانستن هزینه های زندگی در خارج از کشور فاکتور دیری که برای مهاجرت اهمیت دارد، دانستن میزان حقوق در کشوری است که قصد مهاجرت به آن را دارید، چرا که هزینه های زندگی در کنار میزان درآمد و حقوق معنا پیدا می‌کند و قابل ارزیابی می‌شود.

به عنوان مثال در کشور آمریکا، به طور میانگین میزان حقوق بیش از 1000 دلار در هفته است (40 ساعت کار در هفته)، این عدد در کانادا نیز تقریبا مشابه آمریکا است. میانگین حقوق هفتگی در انگلستان 613 پوند بوده و در آلمان بیش از 760 یورو است. 

البته همانطور که اشاره شد این عدد باید در کنار اعداد و ارقام هزینه های زندگی در کشورهای مذکور قرار بگیرد تا بتوانید از آن‌ها نتیجه‌گیری کنید.

هزینه های زندگی در خارج از کشور

بدون شک، یکی از مسائلی که در زندگی در خارج از کشور به وجود می آید، تامین هزینه های زندگی است. میزان هزینه های زندگی در کشورهای مختلف متفاوت است و به عواملی مانند وضعیت اقتصادی آن کشور، شرایط کاری و بودجه دولتی بستگی دارد. 

هزینه های زندگی شامل خرید مواد غذایی، خرید مسکن، اجاره مسکن، خرید لباس و پوشاک، هزینه های مربوط به سفر و تردد، هزینه های تحصیل، هزینه های درمان و بیمه و سایر هزینه ها می تواند باشد.

برای پرداخت تمامی هزینه‌ها، لازم است درآمد مناسبی در خارج از کشور داشته باشید. به منظور داشتن یک زندگی خوب در کشورهای خارجی و تامین هزینه‌های مختلف خود، باید با مردم این کشورها در ارتباط باشید و یک شغل کوچک با درآمد کم داشته باشید. در کشورهای اروپایی، هزینه‌های زندگی ماهیانه حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو است. 

برای پوشش این هزینه‌ها، حداقل باید یک شغل با درآمد متوسط داشته باشید. اما در کشور آمریکا، هزینه‌ها به این اندازه زیاد نیستند. به عنوان مثال، به دلیل شهرت دامپروری در این کشور، قیمت مواد غذایی مانند مرغ و سایر محصولات پایین است. هزینه‌های مربوط به زندگی برای یک فرد تنها حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار در ماه است.

هزینه غذا در خارج از کشور (هزینه های زندگی)

یکی از اقسام هزینه های زندگی در خارج از کشور مربوط به تامین غذا می‌شود. هزینه تامین غذا در بسیاری از کشورهای آمریکایی به دلیل قیمت مناسب گوشت، مرغ، میوه و حبوبات، کمتر است. با این حال، قیمت خرما در این کشورها چند برابر قیمت مواد گوشتی است.

وضعیت در کشورهای معروف دیگری مانند کانادا نیز به همین صورت است و تنها قیمت مواد خوراکی در کانادا پایین است. در کشورهای اروپایی، برای تامین غذای خود باید حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار به صورت ماهانه هزینه کنید.

هزینه حمل و نقل در خارج از کشور (هزینه های زندگی)

هزینه حمل و نقل در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی و آسیایی بسیار بالا است و یکی از بزرگ‌ترین قسمت های هزینه های زندگی در این کشورها را تشکیل می‌دهد. به عنوان مثال در هندوستان، برای حمل و نقل باید مبلغ زیادی پرداخت کنید.

 عموم مردم در این کشورها، برای جابجایی از مترو استفاده می‌کنند تا از پرداخت هزینه بسیار بالا برای تاکسی جلوگیری کنند. در کشورهای عربی، این هزینه بسیار زیاد است. همچنین، در کشورهایی مانند کره جنوبی، هزینه تاکسی‌ها بالاست و به همین دلیل اکثر مردم از اتوبوس برای جابجایی استفاده می‌کنند.

هزینه مسکن در خارج از کشور (هزینه های زندگی)

زندگی در خارج از کشور بدون داشتن یک سقف برای زندگی امکان پذیر نیست. افرادی که برای مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور می‌روند معمولاً از خوابگاه برای زندگی استفاده می‌کنند. اگر برای داشتن یک شغل و یا کسب‌و‌کار قصد مهاجرت دارید، اول از همه باید به فکر مسکن خود باشید.

 مسکن در مهاجرت امر بسیار مهمی است زیرا هنگام دریافت ویزا سفارت کشور مقصد به آن توجه ویژه‌ای می‌کند. دریافت مسکن چه خرید باشد و چه اجاره، در کشورهای مختلف بسیار متفاوت است و نمی‌توان تک ‌تک کشورها را بررسی کرد. با این وجود شما باید یک مقدار قابل توجهی را برای هزینه مسکن خود کنار بگذارید. به عنوان مثال، برای اجاره یک آپارتمان در اوکلاهاما باید تقریبا ۹۴۴ دلار در ماه بپردازید.

هزینه های زندگی

هزینه تحصیل در خارج از کشور (هزینه های زندگی)

یکی از مزایای زندگی در خارج از کشور، ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها و بهترین کشور‌ها و امکانات عالی است که اغلب افراد را به سمت خود جذب می‌کند. اما در عین حال، این موضوع می‌تواند یکی از مشکلات زندگی در خارج از کشور نیز به شمار آید، زیرا هزینه های زندگی و تحصیل در بخری از کشورها بسیار بالا است.

با این حال، اگر شما بورسیه تحصیلی از دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید دریافت کرده باشید، نیازی به پرداخت هزینه مسکن نخواهید داشت. اما بسیاری از افراد قصد دارند که با دریافت پذیرش در مراکز آموزشی، مراحل مهاجرت خود را هر چه سریع‌تر پیش ببرند.

این افراد باید بدانند که هزینه تحصیل در خارج از کشور به دو عامل بستگی دارد، اولین عامل نوع دانشگاهی است که در آن پذیرفته می‌شوند و دومین عامل کشوری است که در آن زندگی می‌کنید.

هزینه‌های حمل و نقل، تحصیل و شهریه خوابگاه می‌تواند جزئی از هزینه‌های تحصیل در خارج از کشور باشد. هزینه‌های شما در یک کشور خارجی برای ادامه تحصیل شامل موارد زیر است:

  • هزینه‌های مربوط به خوابگاه
  • هزینه‌های مربوط به درمان بیماری‌ها و خدمات پزشکی
  • هزینه‌های مربوط به شهریه دوره زبانی که دانشگاه برای شما برگزار می‌کند
  • هزینه های حمل و نقل

مزایا و معایب زندگی در خارج از کشور

اولین سؤالی که به ذهن همه افرادی که تمایل به مهاجرت به خارج از کشور دارند ممکن است برسد، این است که آیا راضی هستید از زندگی در خارج از کشور؟ پاسخ به این سؤال بستگی به مسائل مختلفی دارد و شما نباید شرایط خود را برای مهاجرت با شرایط این افراد مقایسه کنید.

زندگی در خارج از کشور مزایا و معایب خاص خود را دارد. البته سفر به کشوری که تاکنون در آن زندگی نکرده‌اید و برقراری ارتباط با افرادی که اصلاً نمی‌شناسید پیچیده و مشکل است. 

اما به همان اندازه اگر جایگاه و کسب و کار برای شما موفقیت آمیز باشد، در آینده تاثیر چشمگیری بر شما خواهد گذاشت. در این بخش، قصد داریم درباره مزایا و معایب زندگی در خارج از کشور برای شما توضیح دهیم.

مزایای زندگی در خارج از کشور

  • تعداد زیادی از افراد در سال‌های اخیر به کشورهای خارجی مهاجرت کرده‌اند، که این نشان می‌دهد زندگی در خارج از کشور بسیار مزایای بیشتری دارد. اما برای استفاده موثر از زندگی در خارج از کشور، شخص باید با تلاش و تعیین اهداف خود، جایگاه مناسبی در آن کشور برای خود ایجاد کند؛ در غیر این صورت، نتیجه‌ای کاملاً متفاوت خواهد بود.
 
  • یکی از فواید زندگی در خارج از کشور، دستیابی به اهداف خود در آن کشور بیگانه است. شما ممکن است با مهاجرت، تحصیلات خود را ادامه داده یا یک شغل مناسب پیدا کنید که با آن می‌توانید موفقیت‌هایی را کسب کنید.
  
  • یکی از مزایای زندگی در خارج از کشور، این است که بسیاری از افراد به دلیل داشتن مشکلات اقتصادی و مالی، قصد مهاجرت دارند. با مهاجرت، میتوانید تمامی مشکلات مالی خود را حل کنید.
    اما این اتفاق تنها در صورتی رخ می‌دهد که قبل از مهاجرت، درباره شغلی که قصد کار در آن را دارید، تحقیق کرده و منبع مطمئنی را در آن کشور برای کار کردن پیدا کنید؛ در غیر این صورت، با مشکلاتی در پیدا کردن کار مواجه خواهید شد.
  • یکی دیگر از مزایایی که برای مهاجرت به کشورهای مطمئن‌تر و با امنیت بیشتر، برخی از افراد جذب می‌شوند، داشتن امنیت بیشتر است. در برخی از کشورها، ناامنی به شدت رایج است و افرادی که در این کشورها زندگی می‌کنند ممکن است با مهاجرت به کشورهای دیگر، زمینه آرامش برای خود و خانواده‌شان را فراهم کنند.

معایب زندگی در خارج از کشور

  • هرچند زندگی در خارج از کشور با مزایای فراوانی همراه است، اما ممکن است معایبی نیز داشته باشد. یکی از مشکلاتی که برخی از افراد پس از مهاجرت معمولاً با آن مواجه می‌شوند، مشکلات روحی و افسردگی است.
     به جای اینکه آرامش روحی در آنان ایجاد شود، استرس و اضطراب به دلیل دوری از محیط زندگی و خانواده آنها را همراه می‌شود. علاوه بر این، برخی افراد نمی‌توانند با فرهنگ کشور مقصد خود سازگار شوند که این نیز یکی از معایب زندگی در خارج از کشور است.
  • فرهنگ مردم در سراسر جهان تفاوت‌هایی دارد و برخی افراد قدرت سازگاری با این فرهنگ را ندارند. یافتن یک شغل در یک کشور خارجی تنها راهی برای رسیدن به موفقیت نیست، بلکه باید در آن شغل ماندگار شده و به آن ارتقاء داد تا موفقیت حاصل شود.
     به همین دلیل، بعضی افراد پس از راه‌اندازی یک کسب و کار یا شغل در کشور خارجی، به دلیل فشار کاری و سختی‌های آن، آن را رها کرده و به کشور خود بازمی‌گردند که این نیز یکی از نقاط ضعف زندگی در خارج از کشور است.

در ادامه اگر قصد دارید بیشتر درمورد هزینه های زندگی در کشورهای متفاوت مطالعه کنید می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.worlddata.info/cost-of-living.php

شما ابتدا باید هدف خود از زندگی در خارج را تعیین کرده مانند شغل یا تحصیل و سپس با انتخاب بهترین کشور متناسب با شرایط خود برای دریافت بورسیه یا اخذ اقامت آن کشور اقدام کنید.

کشورهایی مثل آمریکا، آلمان، کانادا، استرالیا، اتریش، انگلستان و فرانسه می‌توانند محل مناسبی برای مهاجرت باشند.

هزینه زندگی در کشورهای مختلف متفاوت است اما به طور کل ماهانه ۵۰۰ تا 1000 یورو یا 500 تا 1000 دلار برای یک فرد تنها هزینه زندگی وجود خواهد داشت که اگر هزینه اجاره و شهریه را به آن اضافه کنیم این مقدار افزایش می‌یابد.