کانادا به عنوان یک کشور گردشگری شناخته شده است و با داشتن مناظر طبیعی متنوع، آثار تاریخی و فرهنگ‌های متنوع، یک مقصد دلنشین برای بازدید و گردشگری است. ویزای توریستی کانادا یک مجوز اقامت موقت است که به شما اجازه می‌دهد تا حداکثر ۶ ماه در این کشور اقامت کنید. 

این ویزا فقط برای اهداف گردشگری صادر می‌شود و نمی‌توانید در آن کار کنید یا تحصیل کنید، مگر اینکه به صورت کوتاه مدت در دوره‌های آموزشی شرکت کنید یا آن را به ویزای کاری یا ویزای تحصیلی کانادا تبدیل کنید. اما اخذ ویزای توریستی یا ویزیتوری کانادا آنقدر آسان نیست و نیاز به شرایط و مدارک خاصی دارد. 

توجه داشته باشید در صورت عدم ارائه این مدارک لازم، یا عدم به‌کار گیری دقت لازم درخواست شما به راحتی رد خواهد شد و پیگیری مجدد آن زمان و هزینه مجزایی در پی خواهد داشت.

دیدن فهرست مطالب

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

این فیلد را خالی بگذارید

شما می تونید خلاصه و مفید درباره ویزای توریستی کانادا بشنوید

انواع ویزای توریستی کانادا

در کل، ویزای ویزیتوری کانادا بر اساس تعداد ورودهای مجاز به دو دسته ویزای یک بار ورود (single) و چند بار ورود (multiple) تقسیم می‌شود.

ویزای توریستی کانادا یک بار ورود (single entry)

دارندگان ویزای سینگل کانادا مجاز به یک بار ورود به این کشور هستند. بعد از ترک کانادا با این ویزا، برای ورود دوباره باید درخواست ویزای ویزیتوری کانادا را مجدداً ارائه داده و تمام مراحل صدور آن را از ابتدا طی کنید. 

با این حال، یکی از مزیت‌های اصلی ویزای توریستی کانادا این است که می‌توانید با این ویزا به کشور آمریکا نیز سفر کنید و بدون نیاز به درخواست مجدد، وارد کانادا شوید.

ویزای توریستی کانادا چندبار ورود (multiple entry)

ویزای توریستی مولتی کانادا به صاحبان آن اجازه می‌دهد که تا پایان اعتبار روادید خود بدون محدودیت به این کشور سفر کنند. حداکثر مدت زمانی که می‌توانید با ویزای مولتی کانادا در این کشور اقامت داشته باشید، 6 ماه است.

 باید توجه داشت که ویزای چند بار ورود بر اساس اعتبار پاسپورت شما صادر می‌شود، در نتیجه اگر اعتبار پاسپورت شما 5 سال است، ویزای مولتی کانادا برای شما به مدت 5 سال صادر می‌شود.

شرایط ویزای توریستی کانادا

شرایط ویزای توریستی کانادا هر ساله توسط IRCC، اداره مهاجرت این کشور، به‌روزرسانی میشوند. برای اخذ ویزای ویزیتوری، هر متقاضی باید این شرایط را رعایت کند تا درخواستش رد نشود. بعضی از این شرایط اجباری هستند و بعضی دیگر آپشنال، اما رعایت آنها می‌تواند شانس اخذ ویزایتان را افزایش دهد.

تمکن مالی و گردش حساب قوی

برای اطمینان حاصل کردن از قدرت پرداخت هزینه‌های سفرتان و ارائه برای صنعت گردشگری کانادا، افسر سفارت کانادا انتظار دارد که شما تمکن مالی و گردش حساب قوی داشته باشید. در حال حاضر، حداقل میزان تمکن مالی برای دریافت ویزای ویزیتوری کانادا بیش از ۲۰ هزار دلار کانادا است. 

این تمکن باید از بخش بین‌المللی بانکی که حساب بانکی خود را در آن دارید و به زبان لاتین صادر شود. تراز حساب شما نیز باید برای 6 ماه گذشته به سفارت کانادا ارائه شود. دریافت گردش حساب به منظور اثبات استقلال مالی و واقعی بودن تمکن مالی شما است.

  • ارائه تمکن مالی قوی و گردش حساب 6 ماهه متناسب با شغل شما جزو شرایط اصلی صدور ویزای ویزیتوری کانادا است.

تراول هیستوری قوی

برای دریافت ویزای ویزیتوری کانادا، شما باید به کارمند سفارت اطمینان بدهید که شما یک توریست واقعی، علاقه‌مند به سفر و متعهد هستید. اگرچه تمام سفرهایی که انجام می‌دهید، سابقه سفری را برای شما به ارمغان می‌آورد؛ اما داشتن سابقه‌ی سفر قوی به کشور‌هایی مانند منطقه شینگن، انگلستان، استرالیا، نیوزیلند، ژاپن، چین و… بسیار مهم است.

  • داشتن سابقه سفر خوب برای اخذ ویزای کانادا توریستی اجباری نیست اما امتیاز بسیار بزرگی محسوب می‌شود. توصیه می‌کنیم هیچ وقت با پاسپورت سفید و بدون مهر ورود و خروج، درخواست ویزای توریستی کانادا ندهید!

دعوت نامه برای ویزای کانادا

داشتن دعوت‌نامه برای دریافت ویزای گردشگری کانادا اجباری نمی‌باشد؛ با این حال، این نامه می‌تواند به شما کمک کند تا شانس پذیرفته شدن درخواستتان بیشتر شود. لازم ه ذکر است داشتن دعوت نامه برای دریافت ویزای توریستی به هر کجای دنیا می‌تواند یک امتیاز محسوب شود.

 دریافت دعوت‌نامه از طرف یکی از اعضای خانواده، دوستان یا اقوام می‌تواند به افسر سفارت کمک کند تا از هدف اصلی سفرتان اطمینان بیشتری داشته باشد و برنامه سفری شما برای او مشخص شود.

مدارک اثبات وابستگی به ایران (Tie)

نشان دادن وابستگی به ایران یا همان تای یک امتیاز بزرگ برای شما محسوب می‌شود و به سفارت ثابت می‌کند بعد از پایان مهلت ویزا قصد بازگشت به کشور مبدا خود را دارید. این وابستگی‌ها شامل وابستگی خانوادگی و وابستگی‌های کاری و اقتصادی می‌باشد که با ارائه مدارک کاری قوی مدارک خویشاوندی معتبر قابل استناد است.

مدارک ویزای توریستی کانادا

مدارک مهم مورد نیاز برای درخواست ویزای کانادا عبارتند از:

  • پاسپورت

برای درخواست ویزای کانادا، شما باید پاسپورت اصلی و سایر مدارک سفر مهم را در اختیار داشته باشید. همچنین، باید دو فتوکپی حاوی صفحه اطلاعات پاسپورت خود را نیز ارائه دهید. در فتوکپی ها باید موارد زیر مشخص باشد:

تاریخ صدور و انقضای پاسپورت، شماره پاسپورت، اطلاعات شخصی شامل: عکس، نام، تاریخ تولد و محل تولد

  • عکس

هنگام درخواست ویزای توریستی کانادا حداقل دو عکس به اندازه‌ عکس پاسپورتی با فرمت jpg وضوح تصویر 600 پیکسل نیاز است.

  • شرایط سنی

شرایط سنی برای افراد بالای سن قانونی و زیر سن قانونی متفاوت است. افرادی که سنی کمتر از ۱۸ سال دارند باید توسط کفیل یا والدین خود اقدام کنند.

  • اثبات تمکن مالی

تمکن مالی عبارت است هزینه ای که شما برای گذراندن زندگی در مدت زمان اقامت در کشور مقصد را دارید. کانادا این عدد را برای یک سال چیزی حدود ۲۰ هزار دلار کانادا اعلام کرده است.

اما همانطور که می‌دانید شما مبلغ تمکن مالی را به کسی نباید پرداخت کنید و فقط باید آن عدد را در حساب خود نگه‌داشته و فیش اثبات آن را به سفارت‌خانه نشان دهید. اگر در این مورد به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می‌توانید به صفحه هزینه‌های زندگی در کانادا مراجعه کنید.

  • مدارک پرداخت هزینه ‌های ویزا

برای درخواست ویزا باید هزینه‌ های لازم را بپردازید و رسید ها را به درخواست خود پیوست کنید. هزینه ‌ها بسته به اهداف و مدت ‌زمان تغییر می ‌کند.

دو نوع کارمزد هزینه‌ های بررسی و پردازش درخواست و هزینه‌ های بیومتریک به ‌صورت جداگانه اخذ می‌ گردد.

  • ارسال نامه به سفارت

ارسال نامه و بیانیه ‌ای به دولت کانادا مبنی ‌بر اینکه توضیح دهید چرا باید ویزای توریستی را به شما ارائه کند.

  • ارسال دعوت ‌نامه

اگر دعوت ‌نامه ای از خانواده و دوستان خود دریافت کرده‌ اید آن را باید برای دولت کانادا و کنسولگری آن در کشور خود ارسال کنید.

  • مدارک مبنی ‌بر بازگشت پس ‌از اتمام اعتبار ویزا

برای انجام این کار، شما باید مدارکی را ارائه دهید که نشان دهنده این است که شما ملزم به بازگشت هستید. مدارکی مانند مدارک شغلی، اسناد مالکیت ملک، مدارک پیوند خانوادگی، سند ازدواج، شناسنامه و مدارک داشتن خانواده و فرزند به‌ صورت ترجمه‌ شده. 

همچنین، دانشجویان برای اخذ ویزا باید کارت شناسایی داشته باشند و متقاضیان بازنشسته باید مدارک بازنشستگی خود را ارائه کنند.

  • مجوزهای پلیس

برای اثبات عدم سابقه کیفری، می‌توانید از مدارکی مانند گذرنامه و ویزاهای قبلی استفاده کنید، برای مدت زمان بیشتر از شش ماه در کشورهای مختلف اقامت داشته باشید. همچنین، کارت‌های پرواز و مهرهای ورود و خروج در پاسپورت نیز می‌توانند به عنوان مدارک معتبر در این باره مورد استفاده قرار بگیرند. تاریخ انقضای این مدارک نیز مهم نیست.

  • ویزای توریستی کانادا برای افراد زیر 18 سال

افراد زیر 18 سالی که قصد سفر به کانادا را دارند و با فردی به جز والدین یا قیم قانونی خود یا حتی به تنهایی سفر می‌کنند، باید یک مجوز به زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشند. این مجوز باید توسط هر دو والدین یا قیم قانونی ارائه شده و نام فردی که در کانادا مسئولیت کودک را بر عهده دارد، نیز در آن ذکر شود.

ممکن است مدارکی که برای افراد زیر سن قانونی لازم است کمی متفاوت باشد. بطور کلی، این وابسته به این است که کودک با والدینش سفر می کند یا با فرد دیگری یا به تنهایی. باید توجه داشت که افسران نسبت به پرونده کودکان بسیار حساس هستند.

مدارک اضافی برای افراد زیر 18 سال که تنها سفر می کنند:

  • فتوکپی شناسنامه و پاسپورت
  • رضایتنامه باید توسط هر دو والدین یا قیم قانونی فرد امضا شده باشد. این رضایتنامه باید شامل اطلاعاتی نظیر آدرس و شماره تماس والدین و همچنین اطلاعات و آدرس فردی که در کانادا مسئولیت مراقبت از کودک را برعهده خواهد داشت، باشد. لازم به ذکر است که رضایتنامه باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شده باشد.

مدارک برای افراد زیر 18 سال که با یک یا هردو والد یا قیم خود سفر می کنند:

  • در صورتی که یک کودک با یکی از والدین خود در سفر باشد، لازم است رضایت نامه از والد دیگر که در سفر همراهی نمی کند، به صورت ترجمه شده و شامل اطلاعات شخصی و فتوکپی پاسپورت امضاء شده او را به همراه داشته باشد.
  • پاسپورت و شناسنامه کودک

در صورتی که یکی از والدین فوت شده باشد، گواهی فوت جزو مدارکی است که باید ارسال شود.

مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا

  1. گرد آوری مدارک و مقدمات ویزای توریستی کانادا

لطفاً تمام مدارک لازم برای درخواست ویزای ویزیتوری کانادا را جمع آوری کنید و آنها را اسکن کنید. به علت اینکه شما باید در مراحل بعد این مدارک را در سایت اداره مهاجرت کانادا بارگذاری کنید.

 برای ارسال درخواست ویزای گردشگری کانادا، به یک کارت اعتباری و یک اسکنر یا دوربین برای ایجاد نسخه های الکترونیکی از اسناد نیاز خواهید داشت.

     2. ساخت حساب کاربری و پر کردن فرم ویزای توریستی کانادا

وارد سایت اداره مهاجرت کانادا شده و بر روی گزینه REGISTER کلیک کنید و یک حساب کاربری بسازید. هنگام ساخت اکانت، لطفاً در پاسخ به سؤالات امنیتی دقت کنید.

 برای ورود به حساب کاربری خود به پاسخ سوالات امنیتی نیاز خواهید داشت، همچنین فرم درخواست ویزای کانادا را به صورت کامل پر نمایید و تمامی مدارک مورد نیاز این ویزا را در سایت بارگذاری کنید.

    3. پرداخت هزینه‌های درخواست ویزای توریستی کانادا

پس از بارگذاری مدارک و امضای الکترونیکی، درخواست ویزای توریستی کانادا به صورت آنلاین با نوشتن فامیل خود انجام می‌شود. برای پرداخت هزینه درخواست، باید از کارت‌های اعتباری بین‌المللی استفاده کنید. این هزینه شامل هزینه درخواست و ثبت اطلاعات انگشت نگاری است.

    4. مراجعه به کارگزاری ویزای توریستی کانادا

بعد از پرداخت هزینه های انگشت نگاری و درخواست ویزا ویزیتوری کانادا، یک نامه به شما ارسال خواهد شد که از زمان دریافت آن، شما 30 روز مهلت دارید تا اطلاعات بیومتریک خود را در یکی از دفاتر کارگزاری کانادا ثبت کنید. این نامه در طی 24 تا 72 ساعت به شما ارسال خواهد شد.

   5. پیکاپ پاسپورت ویزای توریستی کانادا

در صورتی که درخواست ویزای توریستی کانادا تایید شود، بعد از انگشت نگاری، شما باید پاسپورت خود را به یکی از دفاتر وک پیکاپ ببرید. در این دفاتر، برچسب ویزای کانادا در پاسپورت شما الصاق خواهد شد و این فرآیند معمولاً در مدت زمان ۳ تا ۵ روز کاری انجام می‌شود.

ویزای توریستی کانادا

هزینه ویزای توریستی کانادا

هزینه درخواست ویزای توریستی کانادا در مؤسسات مهاجرتی مختلف متفاوت است. بدون شک، این هزینه ها تحت تأثیر کیفیت خدمات، تنوع خدمات قابل ارائه و عوامل دیگر قرار می‌گیرند. 

گام اول همواره تأکید دارد که بهترین خدمات را با قیمت منصفانه ارائه دهد. همچنین تمامی خدمات مشاوره این شرکت نیز کاملا به صورت رایگان انجام می‌شود.

چنانچه درمورد هزینه‌های زندگی در کشورهای مختلف نیاز به مطالعه دارید می‌توانید به صفحه هزینه‌های زندگی در کشورهای مختلف مراجعه فرمایید.

مدت اعتبار ویزای توریستی کانادا

کنسولگری کانادا برای هر مورد به صورت مجزا تصمیم می‌گیرد در نتیجه مدت زمان اعتبار این ویزا قابل پیش بینی نیست. در برخی حالت‌ها، ویزا فقط برای بازه زمانی خاصی صادر می‌شود که شما قصد سفر به کانادا را دارید و در برخی حالت‌ها، اجازه اقامت موقت تا پایان پاسپورت به شما داده می‌شود. 

به هر حال، ویزای موقت به شما اجازه اقامت در مدت شش ماه را می‌دهد و پس از آن باید به کشور خود بازگردید و برای بازگشت می‌توانید مجدداً به مدت شش ماه دیگر به کانادا سفر کنید.

تمدید ویزای توریستی کانادا

در صورتی که قصد دارید بیش از شش ماه به عنوان یک توریست در کانادا اقامت کنید، باید ویزای توریستی خود را تمدید کنید. این تمدید، توسط Visitor Record صورت می‌گیرد که یک سند مستقل و جداگانه است و به پاسپورت شما ضمیمه نمی‌شود. برای درخواست تمدید ویزا، باید حداقل 30 روز قبل از انقضای ویزای توریستی خود، اقدام به اخذ Visitor Record کنید.

 این سند تأیید شده توسط IRCC است و تاریخ انقضای جدیدی را برای شما تعیین می‌کند که تا آن زمان می‌توانید در کانادا اقامت کنید. البته باید توجه داشت که این اجازه تنها در دسترس و قابل استفاده است طوری که شما در کانادا حضور داشته باشید و پس از ترک این کشور، اعتبار خود را از دست می‌دهد.

دریافت ویزای توریستی کانادا با و بدون دعوتنامه

داشتن دعوتنامه تضمینی برای صدور ویزا نیست و شخصی که دعوتنامه را می ‌نویسد از نظر قانونی مسئولیتی در قبال توریست ندارد. پس ‌از دریافت دعوتنامه باید آن را به سفارت و کنسولگری کانادا ارسال کنید و برای ویزای توریستی و اقامت موقت درخواست بدهید.

موارد و اطلاعاتی که میهمان در دعوتنامه ذکر می‌ کند شامل:

  • اسم کامل
  • تاریخ تولد
  • آدرس و شماره ‌تلفن
  • رابطه و نسبت با میزبان
  • شرح هدف از سفر
  • مدت‌ زمانی که فرد قصد دارد در کانادا بماند
  • محل اقامت
  • توضیح این‌ که چگونه فرد هزینه‌ های اقامت خود را می ‌پردازد
  • چه زمانی ‌فرد قصد خروج از کانادا را دارد
  • اطلاعات میزبان
  • نام کامل
  • تاریخ تولد
  • آدرس و شماره‌ تلفن در کانادا
  • عنوان شغلی
  • فتوکپی سندی که وضعیت شما را در کانادا ثابت می ‌کند مانند گواهی تولد، کارت شهروندی کانادا
  • مشخصات همسر و افراد تحت تکفل
  • تعداد اعضای خانواده و افرادی که تحت حمایت مالی شما قرار دارند

برای درخواست سوپر ویزا، لازم است دعوتنامه ای که شامل برخی مدارک است، ارسال کنید. این مدارک می توانند شامل یک قرارداد کتبی و امضا شده باشند که حمایت مالی شما را در طول اقامت والدین و پدربزرگ و مادربزرگتان در کانادا نشان می دهد. 

همچنین، تمکن مالی و میزان درآمد شما نیز باید در این مدارک ثبت شود. بدون داشتن دعوتنامه، شرایط برای دریافت ویزای توریستی کمی سخت تر خواهد بود زیرا دعوتنامه تأمین مالی شما را تضمین می کند. اما در صورتی که دعوتنامه ندارید، باید به افسر ویزای کانادا اثبات کنید که خودتان قادر به تامین تمام هزینه های سفر و اقامت موقت در کانادا هستید.

درخواست ویزا توریستی برای والدین کانادا

برای درخواست ویزا توریستی کانادا برای والدین، لازم است از طریق اخذ سوپر ویزای کانادا اقدام شود. سوپر ویزای کانادا به والدین اشخاصی که در کانادا ساکن هستند، امکانات بسیاری را فراهم می‌کند و اجازه می‌دهد تا حداکثر 10 سال در این کشور همراه با فرزندانشان زندگی کنند.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی

با توجه به تصویب قوانین تازه‌ای که توسط IRCC درباره مهاجرت صورت گرفته است، حالا امکان تغییر ویزای توریستی به ویزای کاری در کانادا وجود دارد. برای انجام این کار، شما باید در طول مدت حضورتان در این کشور، به یک مصاحبه کاری بروید و یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی دریافت کنید! سپس پس از دریافت نامه جاب افر، می‌توانید درخواست تغییر ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری را در سایت IRCC ثبت کنید.

  • لطفا توجه فرمایید که اکنون افرادی که با این ویزای ویزیتوری در کانادا حضور دارند، قادر به تغییر ویزای خود به صورت رایگان هستند! این اقدام می‌تواند هزینه مهاجرت با ویزای گردشگری به کانادا را کاهش دهد.
  1. جهت اخذ ویزای توریستی کانادا لازم است مدارک خود شامل پاسپورت معتبر، عکس، شرایط سنی، اثبات تمکن مالی، مدارک پرداخت هزینه ویزا و مدارک مبنی بر بازگشت را آماده و به دو صورت آنلاین و یا حضوری به به یکی از دفاتر وک VAC ارسال کرده و هزینه‌ های انگشت ‌نگاری و عکس ‌برداری را نیز پرداخت و تا 30 روز جهت انجام این امور مراجعه کنید. در صورت تایید مدارک جهت دریافت ویزا مرحله بعدی ارسال پاسپورت به یکی از دفاتر وک جهت الصاق ویزا به آن است.

مدت زمان رسیدگی به درخواست‌ها معمولا بین ۲ الی ۳ هفته است. هزینه درخواست ویزای اتریش را باید چگونه پرداخت کرد؟ این هزینه باید به صورت حضوری و در محل کارگزاری پرداخت شود. پرداخت این هزینه به صورت نقدی و به ارز یورو انجام می‌شود.

بله، تمدید ویزای توریستی کانادا امکان ‌پذیر است و حداقل یک ماه پیش ‌از تاریخ اتمام اعتبار ویزا دارنده آن برای دریافت ویزیتور رکورد باید اقدام کند.

هیچ محدودیت قانونی مبنی ‌بر تعداد دفعات تمدید ویزا وجود ندارد. بااین‌ حال افسر رسیدگی به پرونده باید از هدف شما برای اقامت طولانی‌ تر مطلع و قانع شود تا بتواند ویزای توریستی شما را تمدید کند.

برای درخواست ویزای توریستی هیچ اجباری وجود ندارد، تنها در برخی موارد اعلام‌ شده از سوی دولت و مقامات سفارت ممکن است از متقاضی درخواست شود، ولی در غیر این صورت نیازی به داشتن دعوتنامه ندارید.

برای دریافت ویزای 10 ساله از هر دو نوع ویزا می ‌توان استفاده کرد و می ‌توان در طول این مدت چندین ‌بار به کانادا وارد شد. تنها تفاوت آن ها در این است که با سوپر ویزا با هر بار ورود اجازه اقامت تا 2 سال را دارید درحالی‌ که با مولتی ویزا در هر بار ورود اجازه اقامت 6 ‌ماهه در کانادا را خواهید داشت.