ویزای توریستی انگلستان در میان گردشگران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. این ویزا به شما امکان سفر به انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی را می‌دهد. عموما، ویزای توریستی انگلیس برای گشت و گذار، دیدار خانواده و دوستان و سفر‌های کوتاه مدت صادر می‌شود و برای مثال اگر قصد تحصیل به این کشور را دارید حتما باید برای ویزای تحصیلی انگلستان اقدام کنید.

 در کلهنگام درخواست ویزای توریستی ، متقاضی باید هدف سفر خود را برای افسر مهاجرت مشخص کند. اولین ویزای معمولاً به مدت شش ماه با چند بار ورود صادر می‌شود و می‌توان بدون محدودیت از آن برای سفر استفاده کرد.

دیدن فهرست مطالب

فرم ارزیابی مهاجرت به انگلستان

این فیلد را خالی بگذارید

شما می تونید خلاصه و مفید درباره ویزای توریستی انگلستان بشنوید

انواع ویزای توریستی انگلستان

بریتانیا به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب شناخته می‌شود و برای اقامت کوتاه‌ مدت جهت تفریح و بازدید از اماکن مشابه، ویزای کوتاه مدت صادر می‌کند. اما مقامات بریتانیا به‌طور معمول ویزای گردشگری برای مدت زمانی بیشتر از 6 ماه صادر نمی‌کنند. افراد خارجی با این ویزا حق داشتن شغل در این کشور را ندارند. انواع ویزاهای توریستی بریتانیا براساس اهداف مختلف دریافت آن تقسیم بندی می‌شوند.


ویزای توریستی انگلیس برای دیدار با خانواده

با این نوع ویزا دسته ‌ای از مجوزهای ورود و اقامت موقت انگلیس، برای کسانی صادر می ‌شود که می ‌خواهند از اقوام و اعضای خانواده مقیم بریتانیا دیدن کنند. برای دریافت آن حتماً باید دارای دعوتنامه رسمی از خانواده خود باشید، در غیر این ‌صورت این ویزا به شما تعلق نمی ‌گیرد.

ویزای توریستی انگلیس برای همسر

دریافت ویزای توریستی انگلیس برای همسر، یکی دیگر از روش‌ های اقامت موقت در کشور انگلیس می‌ باشد. دریافت این نوع از ویزای توریستی انگلیس، نیازمند قوانین و شرایط بسیار متفاوت تری از سایر ویزا های توریستی است. یکی از مهم‌ ترین شرایط ارائه ویزای توریستی انگلیس برای همسر، ارائه مدارک معتبر یکی از زوج‌ ها در رابطه با شهروند بودن قانونی این کشور و یا مجوز رسمی اقامت در این کشور می‌ باشد. همچنین هر دوی زوج‌ ها باید دارای سن قانونی و بالای ۱۸ سال بوده و فردی که دارای اقامت در کشور انگلیس است، باید از تمکن مالی مناسبی برخوردار باشد.

از دیگر شرایط لازم برای اخذ ویزای توریستی انگلیس برای همسر، می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دارای سند و مدرک ازدواج معتبر و ارائه آن جهت دریافت ویزای توریستی انگلیس برای همسر
  • تعهد رسمی همسر به کشور انگلیس جهت ترک خاک این کشور پس‌ از اتمام دوره اقامت
  • تعهد همسر برای عدم اشتغال و تحصیل در این کشور در دوره اقامت خود
  • تعهد جهت عدم آسیب به کشور انگلیس

همچنین از دیگر ویزا های توریستی انگلیس نیز می‌ توان به ویزای توریستی ازدواج اشاره نمود که این نوع ویزا مختص برای کسانی است که قصد ازدواج با یک شهروند انگلیسی را داشته و با دریافت آن می‌ توانند به این کشور وارد شده و با شریک خود ازدواج نمایند.

ویزای توریستی انگلیس برای تجارت

چنانچه قصد حضور در جلسات کاری، دیدار با شرکای تجاری، حضور در دوره‌ های آموزشی و یا سمینارهای پزشکی در انگلستان را دارید باید برای اخذ این نوع ویزا اقدام کنید. توجه کنید برای اخذ این نوع باید دعوتنامه از سمت برگزارکننده داشته باشید.

ویزای توریستی انگلیس برای تفریح

درخواست ویزای انگلیس با اهداف عمومی شامل تفریح و گردشگری جزء این دسته قرار می‌ گیرد. ویزای اقامت کوتاه‌ مدت به دارنده اجازه حضور6 ‌ماهه در بریتانیا را می‌ دهد. البته سفارت این حق را دارد که برای مدت کوتاه‌ تری ویزا را صادر کند و این به مقاصد هدف متقاضی برمی‌ گردد. البته ویزای استاندارد ویزیتور جایگزین تمامی ویزاهای زیر شده ‌است:

ویزای بازدید از خانواده، ویزای عمومی توریستی، ویزای ویزیتور کودک، ویزای بازرگانی شامل ویزای دانشگاهیان و پزشکان، ویزای ورزشی، ویزای سرگرمی، کارآفرینی، درمان خصوصی، ویزا با اهداف اختصاصی.

ویزاهای توریستی بلند مدت

اگر به صورت منظم به انگلستان سفر می کنید نیاز نیست که برای هر بار ورود برای ویزا درخواست بدهید. می توانید برای ویزای توریستی استاندارد طولانی مدت که به صورت 2.5 و یا 10 ساله هستند درخواست دهید. همچون ویزای کوتاه مدت، حداکثر مدت اقامت شما 6 ماه است. برای متقاضیان زیر 18 سال در صورتی که این نوع از ویزاهای مدت دار اخذ شود تنها تا 6 ماه پس از 18 سالگی اعتبار خواهد داشت.

در صورتی که شرایط با درخواست ویزای بلند مدت تطابق نداشته باشد پیشنهاد می شود که برای ویزای کوتاه مدت درخواست دهید که در این صورت نیاز به بازپرداخت هزینه نخواهید داشت. اگر برای ویزای بلند مدت درخواست می دهید باید دقت کنید که مدت اقامت شما در هر دوره طولانی نباشد. چنانچه با توجه به سابقه سفرهای قبلی به انگلیس محرز شود که برای مدت طولانی زندگی می کنید ممکن است که ویزای شما لغو شود.

شرایط اخذ ویزای توریستی انگلستان

جهت ورود به بریتانیا لازم است پاسپورت شما برای کل مدت اقامت شما و تا سه ماه بعد از آن معتبر باشد. شما باید بتوانید با ارائه مدارکی نشان دهید که شما در پایان سفر خود بریتانیا را ترک خواهید کرد مانند ارائه مدارک ملکی و مدارک شغلی معتبری که  نشان می دهد به کشور خود دلبستگی دارید. یکی از مهمترین فاکتورها در شرایط اخذ این است که شما نشان دهید می توانید از خود و افراد تحت تکفل خود در طول سفر حمایت ملی کرده و تمکن مالی برای این موضوع را دارید. به همین منظور مدارک بانکی و گردش حساب را باید ارسال کنید.

در واقع باید نشان دهید که می توانید هزینه بازگشت یا سفر خود را بپردازید. با ارائه دلایل قانع کننده برای افسر کنسولگری باید آن را قانع کنید که قصد اقامت طولانی مدت در بریتانیا را ندارید. همچنین لازم است قصد سفر خود را به صورت کاملاً واضح بیان کنید. اینکه برای مطالعه، انجام یک جابجایی یا شرکت در امتحان و یا به عنوان یک دانشگاهی، دکتر، سخنران و یا به دلایل پزشکی قصد ورود به انگلیس را دارید.

مدارک اخذ ویزای توریستی انگلستان

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی انگلستان ممکن است بسته به هدف شما از سفر به این کشور متفاوت باشد. در ادامه می‌توانید برخی از مدارک عمومی مورد نیاز برای این نوع ویزا را ببینید:

  • فرم درخواست ویزای توریستی انگلستان
  • عکس
  • پاسپورت معتبر (با داشتن حداقل یک سال اعتبار)
  • اثبات توانایی مالی (تمکن مالی و گردش حساب 6 ماه اخیر)
  • مدارک اقامت (مانند رزرو هتل یا اجاره خانه)
  • ارائه برنامه سفر 
  • اطلاعات بیومتریک 
  • دعوت نامه 
  • رسید پرداخت هزینه‌های ویزا
  • مدارک و اطلاعات مربوط به سفرهای قبلی
  • گواهی سوء پیشینه

مراحل درخواست ویزای توریستی انگلستان

مراحل درخواست جهت اخذ ویزای توریستی انگلستان به شرح  زیر است:

  • تکمیل فرم درخواست آنلاین

معمولاً فرم درخواست آنلاین ویزای بریتانیا VAF1A شامل سؤالاتی در مورد اطلاعات شخصی است. نام و نام خانوادگی، ملیت، کشور محل اقامت، وضعیت تأهل، شماره موبایل، شماره پاسپورت، دلیل ورود به انگلستان، اطلاعات دیگر در مورد درخواست شما.

در صورتی که اطلاعات فرم درخواست با اطلاعات موجود در سایر مدارک مورد نیاز مطابقت نداشته باشد، درخواست شما رد خواهد شد.

  • پرداخت هزینه درخواست

رسید پرداخت هزینه بررسی درخواست را به همراه داشته باشید.

  • ارائه مدارک مورد نیاز

به عنوان بخشی از درخواست ویزای انگلیس خود، باید برخی از مدارک اجباری مورد نیاز را برای پشتیبانی از پرونده خود ارسال کنید.

  • تعیین وقت ویزای انگلیس

پس از تعیین وقت آنلاین، ایمیل تأیید کننده جزئیات قرار خود را به صورت پرینت شده به همراه داشته باشید. همچنین لازن است در روز مصاحبه مدارک مورد نیاز را با خود به همراه داشته باشید. توجه کنید که تمامی مدارک مورد نیاز باید به صورت اصل ارائه شود.

اطمینان حاصل کنید که مدارک به صورت کاملاً دقیق و کامل جمع آوری و دسته بندی شده باشند، زیرا گاهی اوقات حتی یک اشتباه کوچک می تواند پروسه را به تعویق بیندازد و یا از همه بدتر سبب رد درخواست ویزای شما شود. لطفاً توجه کنید که با نام خود قرار ملاقاتتان را تنظیم کنید.

  • شرکت در مصاحبه حضوری

هنگام حضور در سفارتخانه انگلستان، باید اطلاعات بیومتریک خود را ارائه دهید، که شامل عکس و اسکن دیجیتالی اثر انگشت شما می شود. هر متقاضی که درخواست ویزا ارسال می کند از جمله کودکان باید در مصاحبه حضور داشته باشند، اما افراد زیر 18 سال باید با والدین و یا افراد بزرگسال در مصاحبه شرکت کنند. پس از این مراحل منتظر پاسخ درخواست خود بمانید و در صورت تأیید درخواست، پاسپورت شما به همراه الصاق ویزا به آدرس محل سکونت شما ارسال خواهد شد.

هزینه ویزای توریستی انگلستان

هزینه درخواست ویزای توریستی انگلستان در مؤسسه های مهاجرتی مختلف متفاوت است. بدون شک کیفیت در ارائه خدمات، تنوع در خدمات قابل ارائه و بسیاری موارد دیگر بر این هزینه ها اثرگذارند. در موسسه گام اول همواره اصل بر ارائه با کیفیت ترین خدمات در کنار منصفانه ترین قیمت ممکن است. ارائه قیمت های رقابتی در این مؤسسه سبب شده است گام اول به عنوان بهترین مؤسسه مهاجرتی در بین مراجعین شناخته شود.

مدت زمان صدور ویزای توریستی انگلستان

همانگونه که اداره ویزا و مهاجرت انگلستان UKVI اعلام می کند، مدت زمان پردازش و رسیدگی به درخواست ویزای متقاضی در بهترین حالت ظرف 3 هفته و حداکثر ممکن است تا 12 هفته کاری به طول بیانجامد.

عوامل متعددی می تواند سبب شود که مدت زمان صدور ویزا را به تأخیر بیندازد که عبارتند از:

  • نگرانی و مشکوک بودن در مورد سابقه های کیفری
  • در نظر گرفتن هرگونه سابقه سفر نامطلوب
  • هرگونه نگرانی در مورد صحت اسناد
  • حجم اسناد ارائه شده
  • نیاز به مدارک بیشتر
  • ظرفیت کارکنان پرونده و زمان مناسب از سال باشد

در واقع می توان گفت هیچ بازه زمانی استانداردی وجود ندارد و این اداره طبق ملاحظات و دستورالعمل های خود اقدام می کند. البته داشتن مدارک کافی و مطابق با آنچه که درخواست می شود همیشه برگ برنده شما در دریافت به موقع ویزای انگلیس خواهد بود.

مدت اعتبار ویزای توریستی انگلستان

مدت اعتبار ویزای توریستی انگلیس همانگونه که اشاره شد به مدت ۶ ماه است، اما بنابر مقاصد سفر و نوع درخواست شما ممکن است به صورت یک ساله، دو ساله، ۵ ساله و ۱۰ ساله نیز باشد. می توانید در طول این مدت به صورت یکبار ورود و یا چندبار و بدون محدودیت به انگلیس سفر کنید.

تمکن مالی در دریافت ویزای توریستی انگلستان

ارائه تاییدیه بانک مبنی بر داشتن تمکن مالی در اخذ ویزای توریستی انگلستان یکی از مهم ترین مدارکی است که لازم است به  افسر پرونده ارائه شود. در واقع لازم است افسر پرونده را به این باور برسانید که از پس هزینه های سفر در طول مدت اقامت خود در انگلستان برخواهید آمد. میزان تمکن مالی قابل قبول برای هر فرد 3 الی 5 هزار پوند تعیین شده است. ارائه گردش حساب 3 الی 6 ماه اخیر یکی دیگر از مدارکی است که باید به افسر پرونده ارائه شود.

مراحل اخذ ویزای توریستی انگلیس شامل تکمیل فرم درخواست آنلاین ویزای بریتانیا VAF1A  که در بردارنده اطلاعات شخصی است، پرداخت هزینه های بررسی و مدارک و انگشت نگاری، ارائه مدارک مورد نیاز، تعیین وقت ویزای انگلیس و شرکت در مصاحبه حضوری است. در صورت تایید مدارک و دریافت تاییدیه افسر پرونده، ویزای توریستی انگلیس به پاسپورت شما الصاق و به آدرس محل سکونت شما ارسال می شود.

داشتن وجوه کافی برای اخذ ویزای توریستی انگلیس از شروط اصلی دریافت آن است. به‌ عنوان یک قاعده کلی موجودی حساب بانکی شما باید بیش ‌از دو برابر هزینه ‌های سفر و اقامتتان در انگلیس باشد.

دریافت ویزای توریستی انگلیس منوط به داشتن دعوتنامه نیست. تمکن مالی و وجوه کافی بانکی و تاریخچه سفر مناسب از شروط اصلی دریافت ویزای توریستی است.

بله محدودیتی برای دریافت ویزا اعلام‌ نشده است و متقاضیان می ‌توانند از طریق دفاتر وک VAC، سفارت و کنسولگری انگلیس در ایران و یا کشورهای دیگر برای دریافت ویزای توریستی انگلیس اقدام کنند.

تمدید ویزای توریستی انگلیس امکان‌ پذیر است اما باید ۱ هزینه ۱ هزار پوندی را بپردازید. می‌ توانید برای تمدید اقامت خود به‌ اندازه مدت‌ زمانی که در انگلیس بوده‌ اید برای تمدید اعتبار ویزای خود درخواست دهید.