ویزای توریستی آلمان به دلیل طبیعت زیبا، تاریخی غنی و مکان‌های دیدنی همچون قلعه‌های باشکوه این کشور، یکی محبوب ترین ویزاهای توریستی در شینگن شناخته می‌شود. با ورود بالای پناهندگان به این کشور، تقاضا برای اخذ ویزای توریستی آلمان برای افرادی که مایل به دیدار خانواده و دوستان خود هستند، بسیار زیاد شده است.

 ویزای تحصیلی آلمان و آوسبیلدونگ نیز به شدت مورد استقبال متقاضیان زیادی در سطح دنیا قرار گرفته است و در نتیجه مهاجران انبوهی به سبک‌های مختلف وارد این کشور می‌شوند؛ این امر موجب شده مقامات آلمانی در صدور ویزا از قوانین و الزاماتی پیروی کنند که اکثراً سختگیرانه هستند. بنابراین، شناخت دقیق تمام الزامات درخواست یک مرحله مهم است. همچنین، شناخت دقیق اهداف سفر و درخواست درست نوع ویزا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

دیدن فهرست مطالب

فرم ارزیابی مهاجرت به آلمان

این فیلد را خالی بگذارید

شما می تونید خلاصه و مفید درباره ویزای توریستی آلمان بشنوید

انواع ویزای توریستی آلمان

همانطور که پیشتر اشاره شد، برای اقامت آلمان به صورت موقت و دیدار با خانواده و دوستان، باید درخواست ویزای شینگن بدهید. آلمان عضو کشورهای شینگن است و ویزای شینگن در دسته C قرار دارد که به مدت ۹۰ روز به شما اجازه می‌دهد در آلمان و مناطق شنگن اقامت داشته باشید. این ویزا به صورت سینگل، دابل و مولتی صادر می‌شود که بستگی به هدف سفر شما دارد. 

با ویزای سینگل، می‌توانید برای ۹۰ روز متوالی در آلمان اقامت کنید و با ویزای دابل یا مولتی، می‌توانید برای ۲ یا چند بار در طول ۶ تا ۱۲ ماه یا ۳ و ۵ سال در آلمان اقامت داشته باشید.

شرایط اخذ ویزای توریستی آلمان

به دلیل افزایش میزان پناهندگی و مهاجرت به آلمان در سال‌های اخیر، قوانین سختگیرانه‌ای برای اخذ این نوع ویزا اجرا می‌شود. از جمله شرایط مهم و کمک‌کننده برای اخذ ویزا، داشتن تمکن مالی و بودجه کافی، داشتن دعوتنامه معتبر از اعضای خانواده مقیم آلمان و اثبات قطعی بازگشت به کشور مبدا پس از اتمام اعتبار ویزا است.

ویزای توریستی آلمان

مدارک اخذ ویزای توریستی آلمان

جهت تکمیل درخواست خود باید مدارک زیر را برای دریافت ویزای آلمان به ‌همراه داشته باشید که عبارت‌ اند از:

  • فرم درخواست آنلاین باید با اطلاعات صحیح و صادقانه تکمیل شده و سپس با امضای درخواست دهنده به زبان انگلیسی یا آلمانی چاپ شود.
  • دو عدد عکس پاسپورتی مطابق با استانداردهای شینگن
  • پاسپورتی معتبر که باید حداقل تا ۳ ماه پس از پایان اعتبار ویزا معتبر باشد و همچنین باید حداقل یک صفحه خالی برای الصاق ویزا به آن داشته باشد.
  • صورت‌ حساب بانکی و گردش مالی ۳ ماه گذشته متقاضی
  • بیمه مسافرتی شینگن، که شامل پوشش درمانی و فوریت های پزشکی تا حداکثر ۳۰ هزار یورو است.
  • در مدارک اقامت باید شامل رزرو هتل و دعوتنامه از اقوام باشد که نشان دهد در طول مدت اقامت خود در آلمان در خانه آنها ساکن می‌شوید.
  • مدارک رزرو و برنامه های پرواز.
  • مدارک تمکن مالی شامل صورت حساب بانکی و نامه‌ای که حمایت مالی شخص دیگر را در صورت وجود نشان می‌دهد.
  • در صورتی که شما دانشجو هستید، برای درخواست مرخصی از دانشگاه باید یک نامه به دانشگاه خود ارسال کنید. اما اگر شما یک کارمند هستید، کارفرما باید یک نامه مرخصی صادر کند. و اگر شما خود اشتغال هستید، باید مدارک اثبات آن را ارائه دهید.
  • شرح کلی سفر و قصد عزیمت، به همراه برنامه ورود و خروج به صورت کامل باید در یک نامه شرح داده شود.
  • مدارک هویتی و مدنی شامل شناسنامه، گواهی ازدواج، گواهی تولد فرزندان، گواهی فوت همسر، گواهینامه و قبض آب و برق می‌باشد.
  • در صورتی که خردسالان بدون همراهی والدین سفر کنند، باید دارای رضایت‌نامه‌ای باشند که توسط هر دو والد امضاء شده است و همچنین باید فتوکپی صفحه اطلاعات پاسپورت والدین را نیز در اختیار داشته باشند.

ویزامتریک چیست؟ آدرس سایت و لوکیشن ویزامتریک

ویزا متریک درواقع یک رابط بین سفارت و شما می‌باشد و شما برای تحویل مدارک و بررسی، باید ‌به ویزا متریک مراجعه کنید. همچنین انگشت نگاری و بررسی وضعیت هویتی شما نیز در ویزا متریک انجام می‌شود. مرحله آخر کار شما که تحویل گرفتن ویزا می‌باشد نیز از طریق ویزا متریک صورت می‌گیرد.

برای اخذ نوبت ویزامتریک می‌توانید به سایت آن (https://www.visametric.com/iran/Germany/fa) بروید یا برای مراجعه حضوری از لوکیشن زیر استفاده کنید.

مراحل اخذ ویزای توریستی آلمان

برای دریافت ویزای مسافرتی، ابتدا باید مدارک مورد نیاز را جمع آوری کرده و درخواست خود را به ویزامتریک آلمان ارسال نمایید. سپس یک زمان مصاحبه حضوری تنظیم کنید و هزینه ویزا را پرداخت کنید. در روز تعیین شده برای ملاقات حضوری با افسر پرونده، به موقع حاضر شوید و منتظر بمانید تا درخواست شما بررسی شود. در صورتی که مدارک کامل باشد و افسر پرونده موافقت کند، ویزای خود را از ویزامتریک دریافت خواهید کرد.

مدت اعتبار ویزای توریستی آلمان

اعتبار ویزای توریستی کوتاه مدت آلمان ۹۰ روز در یک دوره ۶ ماهه است. با اخذ ویزای توریستی double یا Multiple، شما می توانید بین ۶ ماه تا ۵ سال به منطقه شینگن سفر کنید و هر بار حداکثر ۹۰ روز در کشورهای منطقه شینگن اقامت داشته باشید.

هزینه ویزای توریستی آلمان

هزینه درخواست ویزای توریستی آلمان در مؤسسه‌های مهاجرتی مختلف، متفاوت است و بسیاری از عوامل نظیر خدمات، کیفیت و … می‌تواند در آن موثر باشد. در موسسه گام اول، همواره اصل بر ارائه باکیفیت‌ترین خدمات در کنار قیمت منصفانه بوده است. این موسسه قیمت‌ها را در رقابتی‌ترین حالت حفظ می‌کند و تمامی خدمات مشاوره خود را رایگان ارائه می‌دهد.

ویزای توریستی آلمان با و بدون دعوتنامه

به منظور افزایش شانس خود برای دریافت ویزای مسافرتی آلمان، داشتن دعوتنامه ضروری است. این دعوتنامه باید توسط یکی از اقوام یا دوستان صادر شده باشد و در متن آن، علاوه بر اطلاعات هویتی و شهروندی، محل اقامت، تاریخ ورود و خروج و مدارک حمایت مالی در صورت وجود، ذکر شود.

مدت زمان درخواست ویزای توریستی آلمان

مراجعه به درخواست ویزای توریستی آلمان معمولاً 10 تا 20 روز زمان می‌برد. با این حال، بررسی ویزای توریستی آلمان ممکن است چندان سریع انجام نشود زیرا اولویت بررسی ویزاهایی نظیر ویزای سرمایه گذاری بیشتر است.

کار در آلمان با ویزای توریستی

باید توجه کنید که با ویزای توریستی آلمان، امکان کار کردن در آلمان وجود ندارد. برای اینکه در این کشور کار کنید، باید برای ویزای کاری یا تجاری آلمان اقدام کنید. همچنین، اگر قصد راه‌اندازی کسب‌وکار در آلمان را دارید، نمی‌توانید از ویزای توریستی استفاده کنید و باید ویزای فریلنسر آلمان را دریافت کنید.

تمدید ویزای توریستی آلمان

به‌عنوان قاعده، امکان تمدید ویزای توریستی آلمان وجود ندارد. با این حال، در مواردی که دلایل جدی وجود دارد که شما قادر به ترک آلمان نباشید، این قانون نادیده گرفته می‌شود که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • فورس ماژور: به معنای وقوع دلایل خاص و خارج از کنترل شما است که باعث می‌شود که نتوانید به کشور خود بازگردید. این دلایل می‌توانند شامل بلایای طبیعی، عدم تردد هوایی به دلیل بدی هوا و سایر دلایل مشابه باشند.
  • دلایل بشردوستانه: اگر یک حادثه برای شما و دوستانتان در کشور آلمان پیش بیاید دولت این کشور به دلیل احترام به شرایط شما ویزای توریستی شما را تمدید می‌کند.
  • دلایل جدی شخصی: در صورت پیش‌بینی یک رویداد مهم تجاری یا حرفه‌ای
  • ورود دیرهنگام به منطقه شینگن: در صورتی که تاخیری در ورود شما پیش آمده باشد و دیرتر از زمان مقرر وارد خاک این کشور شده باشید ویزای شما تمدید خواهد شد.

تهیه و جمع آوری مدارک و اسناد درخواستی توسط سفارت آلمان و ارائه آن به سفارت آلمان.

در صورتی که مدارک خود را کامل تحویل داده باشید و مصاحبه را به خوبی پشت سر گذاشته باشید، طی بازه ده روز تا یک ماه به درخواست شما پاسخ می دهند.

ویزاهای توریستی تحت شرایط خاص، در صورتی که فرد متقاضی بتواند دلایل قانع کننده ای ارائه نماید می تواند ویزای خود را تمدید کند.

اگر در یکسال گذشته ویزای توریستی شینگن را دریافت نکرده باشید با اخذ ویزای توریستی آلمان می توانید برای حداکثر 90 روز از 180 روز درخواست ویزای توریستی آلمان دهید.